Kurs Całki Nieoznaczone

Przykładowy fragment Kursu

Zalicz wszystkie Testy na 80%, aby otrzymać Certyfikat!

Kurs Całki Nieoznaczone jest multimedialnym kursem edukacyjnym, podzielonym tematycznie na 7 Lekcji. Pierwsza Lekcja poświęcona jest całkom liczonym bezpośrednio, ostatnia – całkom trygonometrycznym.

Kurs zawiera łącznie około 380 minut nagrań video, na których powoli i od podstaw tłumaczę i pokazuję jak rozwiązywać zadania.

Do nagrań dołączonych jest 70 pytań testowych sprawdzających wiedzę i około 140 wybranych zadań praktycznych.

W tym Kursie dzielę się wiedzą zgromadzoną przez wiele lat intensywnego nauczania całek studentów różnych uczelni. Dowiesz się z niego, między innymi:

  • dlaczego obliczanie całek jest o wiele trudniejsze od obliczania pochodnych i co można z tym zrobić
  • czego absolutnie NIE robić w całkowaniu przez podstawienie
  • jakie są dwie praktyczne reguły odnośnie oznaczania funkcji w całkowaniu przez części
  • jak każdą całkę wymierną dopasować do dołączonego do Kursu schematu
  • dlaczego dobre nauczenie się całek wymiernych upraszcza bardzo sprawy w dalszej nauce

…i wielu, wielu innych praktycznych, wypróbowanych “sztuczek”, które oprócz solidnej, ponad 6-godzinnej elementarnej porcji wiedzy pozwolą Tobie zadziwić może nawet samego siebie na kolokwium, czy egzaminie z całek nieoznaczonych.

Lekcja 1 – Wprowadzenie do całek. Całki bezpośrednie i elementarne.

Długość: 42 minutyAutor: Krystian KarczyńskiTrudność: Standardowa

W tej Lekcji wprowadzam do całek nieoznaczonych, pokazuję, czym w ogóle są. „Oswajamy się” ze wzorami na całki i rozwiązujemy pierwsze całki, do których nie potrzeba jeszcze żadnych metod – wystarczą same wzory.

Wyjaśniam w niej, dlaczego obliczanie całek jest o wiele trudniejsze od obliczania pochodnych i co można z tym zrobić.

Spis treści

  • definicja całki nieoznaczonej [03:35]
  • podstawowe wzory na całki nieoznaczone [07:21]
  • zastosowanie wzorów na całki i właściwości całek – przykład 1 [11:32]
  • zastosowanie wzorów na całki i właściwości całek – przykład 2 [13:59]
  • zastosowanie wzorów na całki i właściwości całek – przykład 3 [19:59]
  • zastosowanie wzorów na całki i właściwości całek – przykład 4 [24:07]
  • zastosowanie wzorów na całki i właściwości całek – przykład 5 [28:44]
  • zastosowanie wzorów na całki i właściwości całek – przykład 6 [35:41]
  • zastosowanie wzorów na całki i właściwości całek – przykład 7 [36:33]
  • zastosowanie wzorów na całki i właściwości całek – przykład 8 [38:12]

Lekcja 2 – Całkowanie przez podstawienie

Długość: 43 minutyAutor: Krystian KarczyńskiTrudność: Standardowa

W tej Lekcji tłumaczę bardzo powoli i krok po krok metodą całkowania „przez podstawienie”.

Zwracam uwagę na to, czego absolutnie NIE robić w całkowaniu przez podstawienie.

Spis treści

  • podstawowe wzory na całki [01:31]
  • sposób postępowania przy zastosowaniu metody liczenia całek przez podstawienie – przykład 1 [01:54]
  • obliczanie całek przez podstawienie – przykład 2 [12:16]
  • obliczanie całek przez podstawienie – przykład 3 [17:16]
  • obliczanie całek przez podstawienie – przykład 4 [19:12]
  • obliczanie całek przez podstawienie – przykład 5 [26:46]
  • obliczanie całek przez podstawienie – przykład 6 [29:17]
  • obliczanie całek przez podstawienie – przykład 7 [32:03]
  • obliczanie całek przez podstawienie – przykład 8 [34:13]
  • obliczanie całek przez podstawienie – przykład 9 [36:28]
  • obliczanie całek przez podstawienie – przykład 10 [38:46]

Lekcja 3 – Całkowanie przez części

Długość: 47 minutyAutor: Krystian KarczyńskiTrudność: Standardowa

Na tej Lekcji tłumaczę drugą podstawową metodę całkowania – całkowanie „przez części”.

Pokazuję, jakie są dwie praktyczne reguły odnośnie oznaczania funkcji w całkowaniu przez części. Oraz w jakim sensie całkowanie przez części jest trudniejsze od całkowania przez podstawienie, a w jakim łatwiejsze.

Spis treści

  • ogólna istota metody przez całkowania przez części, przypomnienie wzorów [01:15]
  • sposób postępowania przy zastosowaniu metody obliczania całek przez części – przykład 1 [02:23]
  • obliczanie całek przez części – przykład 2 [08:19]
  • obliczanie całek przez części – przykład 3 [10:01]
  • obliczanie całek przez części – przykład 4 [14:07]
  • obliczanie całek przez części – przykład 5 [19:49]
  • obliczanie całek przez części (wymagające oznaczenia 1 jako jednego z czynników) – przykład 6 [22:03]
  • obliczanie całek przez części (wymagające oznaczenia 1 jako jednego z czynników) – przykład 7 [24:21]
  • obliczanie całek przez części – przykład 8 [26:44]
  • obliczanie całek przez części – przykład 9 [30:13]
  • obliczanie całek przez części (rekurencyjnie) – przykład 10 [31:53]
  • obliczanie całek przez części (rekurencyjnie) – przykład 11 [37:23]
  • obliczanie całek przez części (rekurencyjnie) – przykład 12 [42:54]

Lekcja 4 – Całki przez podstawienie i przez części (trudniejsze całki)

Długość: 35 minutyAutor: Krystian KarczyńskiTrudność: Standardowa

Na tej Lekcji rozwiązuję mieszane przykłady z zastosowaniem dwóch metod – przez podstawienie i przez części.

Z założenia przykłady mają większy stopień trudności, niż w dwóch poprzednich Lekcjach. Są w nich sytuacje, kiedy w jednej całce trzeba zastosować jedną metodę, a później drugą.

Spis treści

  • podstawowe wzory na całki – przypomnienie [01:20]
  • całki o większym stopniu trudności (na przemian zamiennie i przez części) – przykład 1 [01:43]
  • całki o większym stopniu trudności – przykład 2 [05:29]
  • całki o większym stopniu trudności – przykład 3 [07:28]
  • całki o większym stopniu trudności – przykład 4 [10:05]
  • całki o większym stopniu trudności – przykład 5 [12:24]
  • całki o większym stopniu trudności – przykład 6 [15:34]
  • całki o większym stopniu trudności – przykład 7 [19:55]
  • całki o większym stopniu trudności – przykład 8 [22:53]
  • całki o większym stopniu trudności – przykład 9 [25:54]
  • całki o większym stopniu trudności – przykład 10 [27:44]
  • całki o większym stopniu trudności – przykład 11 [29:09]

Lekcja 5 – Całki wymierne

Długość: 103 minutyAutor: Krystian KarczyńskiTrudność: Standardowa

W tej Lekcji pokazuję jak rozwiązywać całki wymierne przy pomocy – dobra wiadomość – schematu.

Pokażę Ci, jak każdą (no dobra, prawi każdą) całkę wymierną można dopasować do tego schematu.

Dobre opanowanie tych całek bardzo ułatwi Ci naukę później, dlatego jest ona bardzo ważna.

Spis treści

  • podstawowe wzory na całki (przypomnienie) [01:37]
  • schemat rozwiązywania całek wymiernych [02:03]
  • całki wymierne (mianownik do postaci kanonicznej) – przykład 1 [06:27]
  • całki wymierne (mianownik do postaci kanonicznej) – przykład 2 [12:59]
  • całki wymierne (licznik jako pochodna mianownika) – przykład 3 [16:50]
  • całki wymierne (licznik jako pochodna mianownika) – przykład 4 [25:26]
  • całki wymierne (rozkład na ułamki proste) – przykład 5 [31:44]
  • całki wymierne – przykład 6 [44:50]
  • całki wymierne (rozkład na ułamki proste) – przykład 7 [49:13]
  • całki wymierne (rozkład na ułamki proste) – przykład 8 [59:34]
  • całki wymierne (rozkład na ułamki proste) – przykład 9 [01:12:28]
  • całki wymierne (pokazanie rozkładu na ułamki proste) – przykład 10 [01:25:19]
  • całki wymierne (dzielenie wielomianów) – przykład 11 [01:27:00]
  • całki wymierne (dzielenie wielomianów) – przykład 12 [01:35:58]

Lekcja 6 – Całki z pierwiastkami

Długość: 56 minutyAutor: Krystian KarczyńskiTrudność: Standardowa

Na tej Lekcji pokazuję Ci, jak radzić sobie z kilkoma typami całek z pierwiastkami.

Spis treści

  • podstawowe wzory na całki – przypomnienie [01:16]
  • schemat rozwiązywania całek wymiernych – przypomnienie [01:28]
  • całki z pierwiastkiem (z trójmianu kwadratowego w mianowniku) – przykład 1 [01:45]
  • całki z pierwiastkiem (z trójmianu kwadratowego w mianowniku) – przykład 2 [06:35]
  • całki z pierwiastkiem (z trójmianu kwadratowego w mianowniku) – przykład 3 [09:36]
  • całki z pierwiastkiem (z trójmianu kwadratowego w mianowniku) – przykład 4 [15:40]
  • całki z pierwiastkiem (metoda współczynników nieoznaczonych) – przykład 5 [20:36]
  • całki z pierwiastkiem (metoda współczynników nieoznaczonych) – przykład 6 [32:28]
  • całki z pierwiastkiem (podstawienie t za pierwiastek odpowiedniego stopnia) – przykład 7 [38:41]
  • całki z pierwiastkiem (podstawienie t za pierwiastek odpowiedniego stopnia) – przykład 8 [44:52]
  • całki z pierwiastkiem (podstawienie t za pierwiastek odpowiedniego stopnia) – przykład 9 [49:00]

Lekcja 7 – Całki trygonometryczne

Długość: 52 minutyAutor: Krystian KarczyńskiTrudność: Standardowa

Na tej Lekcji pokazuję różne metody rozwiązywania całek z funkcjami trygonometrycznymi.

Spis treści

  • podstawowe wzory na całki, schemat całek wymiernych – przypomnienie [01:43]
  • całki z funkcjami trygonometrycznymi (z iloczynów funkcji sin/cos) – przykład 1 [02:35]
  • całki z funkcjami trygonometrycznymi (z iloczynów funkcji sin/cos) – przykład 2 [05:55]
  • całki z funkcjami trygonometrycznymi (podniesionymi do nieparzystych potęg) – przykład 1 [07:47]
  • całki z funkcjami trygonometrycznymi (podniesionymi do nieparzystych potęg) – przykład 2 [11:22]
  • całki z funkcjami trygonometrycznymi (podniesionymi do parzystych potęg) – przykład 1 [14:44]
  • całki z funkcjami trygonometrycznymi (podniesionymi do parzystych potęg) – przykład 2 [17:28]
  • całki z funkcjami trygonometrycznymi (z iloczynów funkcji podniesionych do różnych potęg) – przykład 1 [23:36]
  • całki z funkcjami trygonometrycznymi (z iloczynów funkcji podniesionych do różnych potęg) – przykład 2 [25:36]
  • całki z funkcjami trygonometrycznymi (z iloczynów funkcji tg/ctg podniesionych do potęg) – przykład 1 [27:35]
  • całki z funkcjami trygonometrycznymi (z iloczynów funkcji tg/ctg podniesionych do potęg) – przykład 2 [30:19]
  • podstawienie uniwersalne – omówienie [33:36]
  • całki z funkcjami trygonometrycznymi (podstawienie uniwersalne) – przykład 1 [35:19]
  • całki z funkcjami trygonometrycznymi (podstawienie uniwersalne) – przykład 2 [37:02]
  • całki z funkcjami trygonometrycznymi (podstawienie uniwersalne) – przykład 3 [47:30]
  • całki z funkcjami trygonometrycznymi (podstawienie uniwersalne) – przykład 4 [49:13]