Lesson Tag: dyskretnal9

Lekcja 2 – Tabele i spójniki logiczne. Przypisywanie wartości zdaniom złożonym.

Długość: 80 minutyAutor: Krystian KarczyńskiTrudność: Standardowa

Na tej Lekcji bierzemy się z ścisłe określanie wartości logicznej zdań złożonych.<br /><br /> Pod koniec powinieneś mieć w głowie wartości logiczne dla alternatywy, koniunkcji, implikacji i równoważności, a także sprawnie tworzyć tablice (matryce) logiczne dla zdań złożonych.<br /><br /> <h3>Spis treści</h3> <ul> <li>zdania proste („atomowe”) i złożone – wprowadzenie, przypisywanie wartości logicznych zdaniom [0:27]</li> <li>tabelki wartości negacji, alternatywy, koniunkcji, implikacji i równoważności [3:49]</li> <li>zadanie 1: określanie wartości zdań złożonych, przy danych z góry wartościach zdań prostych (4 przykłady) [11:00]</li> <li>zadanie 2: określanie wartości zdania prostego, przy danej z góry wartości zdań prostych i zdania złożonego (4 przykłady) [16:27]</li> <li>zadanie 3: określenie wartości logicznej zdań - słowne implikacje (4 przykłady) [20:16]</li> <li>zadanie 4: określanie wartości formuł z kwantyfikatorem ogólnym i spójnikiem implikacji (4 przykłady) [23:59]</li> <li>zadanie 5: określanie wartości zdań złożonych, przy danych z góry wartościach zdań prostych (4 przykłady) [30:36]</li> <li>określenie wszystkich możliwych wartości zdania złożonego, tworzenie tablicy (matrycy) logicznej i spełnialność formuły [33:40]</li> <li>tworzenie tablicy logicznej zdania złożonego i spełnialność formuły [41:23]</li> <li>sprawdzanie równoważności zdań przy pomocy tablicy logicznej (3 przykłady) [46:49]</li> <li>sprawdzanie równoważności zdań przy pomocy tablicy logicznej (przykład) [50:16]</li> <li>określanie jednych spójników logicznych innymi spójnikami logicznymi (4 przykłady) [53:02]</li> <li>dowód tego, że implikacji nie można wyrazić za pomocą alternatywy i koniunkcji [1:08:12]</li> <li>tabelka wartości wszystkich możliwych spójników logicznych [1:12:25]</li> <li>tabelka wartości alternatywy wykluczającej (XOR) [1:16:36]</li> <li>przykład na alternatywę wykluczającą [1:18:06]</li> </ul>